11/20/2012

auringon prinsessa

IMG_5599
IMG_4859


Ilmottauduin tänään kevään ylioppilaskirjoituksiin. Siinä samalla tajusin että koulua tosiaan on jäljellä enää se yksi vaivainen jakso, eikä mulla ole pienintäkään ideaa siitä mitä mä lukion jälkeen teen. Oon jo päättäny pitää yhden välivuoden, mutta entä vuoden päästä ? Opiskelemaan kyllä, mutta mitä ? On niin paljon kaikkea kiinnostavaa, mutta jotenkin mikään ei tunnu omalta. Tänään selailin kuumeisesti läpi suunnilleen jokaisen yliopisto- esitteen mitä koulusta käsiini sain. En osaa yhtään päättää mille suunnalle tästä lähtisin. Ainakin oikiksen, kauppiksen ja lääkiksen rajasin heti alkuunsa vaihtoehdoista ja onhan sekin alku tässä päätöksenteossa. Ei multa löydy mitään intohimoa tollasia opiskella. Myös kaikki luonnontiedeaineet hyppäsin suosiolla yli.. Jatko-opiskelupaikan valitseminen tuntuu niin lopulliselta ja mua pelottaa tehdä mitään päätöksiä. Hitto, miks tän pitää olla näin vaikeeta ?
.

14 kommenttia:

  1. Tiedän ton tunteen niin hyvin! Täällä ruudun takana istuskelee toinen, joka on hukassa opiskeluvalintojen kanssa! :D

    VastaaPoista
  2. Sun blogilla on ihana ulkoasu :)

    http://guabk.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  3. u p e i t a kuvia!!
    http://captainstuff.blogspot.com

    VastaaPoista
  4. oo nii hienoi kuviii :DD !

    www.janskunn.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Looks so beautiful.

    VastaaPoista
  6. et oo ainoo! itekkin kriiseilen koko ajan ja varsinki ku äiskä kysyy joka viikko "NOH OOTKO JO PÄÄTTÄNY MITÄ TEET SUN ELÄMÄLLÄ"?! pelkään vaan että meen johonkin ja sit en tykkääkään siitä ja ultimate h o r r o r. ps. fanitan sun blogia! :-)

    VastaaPoista
  7. Mulla on just toi sama ongelma!! tykkään aika paljon kaikesta, mutta en riittävästi että haluaisin kuitenkaan opiskella niitä... toivon et välivuosi tois jonkun inspiraation siitä mitä haluan opiskella :D tsemppiä!!

    VastaaPoista
  8. oooh toi eka kuva on ihana.
    ja mullakin on sama kriisi täällä menossa! tosin mun lukio venyy neljännen vuoden puolelle eli vielä on jonkin aikaa miettiä. haluisin opiskella samaan aikaan kaikkea mutten mitään, ja sitten pitäis vielä stressata siitä että olis ihan kiva päästä jonnekin töihinkin sitten tulevaisuudessa ja skjdgskgfao

    VastaaPoista
  9. sama fiilis vaikka kirjotin lukiosta jo keväällä 2011.... Ja edelleen mummi jaksaa tivata mitä mä nyt teen ja kun vastausta ei ole... aijaijai ja oih ja voih mutta ehkä sekin joskus selviää :D

    VastaaPoista
  10. LIISA: tsemppiä sulle, tää on kyllä ihan kamalaa :D

    Cecilia,Iiro,Jansku,Lali : isot kiitokset kaikille :)

    Veera: jooo mun äiti toitottaa samaa joka päivä. "jenni kyllä sun nyt pitäis tutkia niitä opiskelupaikkoja.." Mua pelottaa kans toi sama että eka vaivalla haen ja käytän hirveesti aikaa ja rahaa ja sitte en tykkääkään jajaja.. voi kiitos sulle ja tsemppiä :)

    hanzykka: voi mäki toivon et välivuosi tois jonku ratkasun :D

    pauliina k: sulla on vielä pahin edessä, toivottavasti keksit jonku mikä kiinnostaa !

    veerra: heh eiköhän se jossain vaiheessa selviä :)

    Ps. ihan parasta, etten oo yksin tän mun kriisin kanssa :D !

    VastaaPoista
  11. täykkyjä kuvia!!!!!!!!! wow

    VastaaPoista
  12. ääääääääää sun kuvas on ihania jenniseni<3 mut siis hei älä hätäile, kyl se joku päivä viel selvii et mitä haluut tehä, no worries!

    www.absolutelyenchanted.blogspot.com

    VastaaPoista
  13. young blood: kiitos !!

    Nora: kiitos norpsa! jep, voit tulla sit vierailee siwaan mun kassalle :)

    VastaaPoista
  14. Mihinkään ei ole kiire, sulla on koko elämä aikaa opiskella ja löytää se oma juttu. Monet vaihtavat alaa. Mulla kesti noin 5 vuotta löytää se mun juttu peruskoulun jälkeen, eikä yhtään harmita että pidin muutaman välivuoden ja kokeilin paria koulua välissä.
    Nauti elämästä vielä kun voit, kyllä se elämä siitä järjestyy ajallaan :)

    VastaaPoista